5 powodów, dla których warto odświeżyć wizerunek firmy

20

04

2023

Jeżeli jesteś przedsiębiorcą, który prowadzi swoją firmę od kilku, kilkunastu a może nawet kilkudziesięciu lat, posiadasz stałych klientów, ale zauważasz, że nowych przybywa coraz mniej, warto zastanowić się, jak Twoja marka prezentuje się na tle nowych firm, które prezentują się zgodnie z nowymi trendami. 

Czym jest rebranding? 

Ważne jest, aby nasza marka posiadała swoje indywidualne cechy, które możliwe, że od lat ją charakteryzują – takie jak kolory, symbole czy stylistykę. Wszystko jednak z biegiem czas robi się przestarzałe, a odświeżenie wizerunku firmy może przynieść wiele korzyści biznesowych. W tym celu przeprowadza się rebranding firmy – czyli proces, w którym poszczególne elementy marki zostają przetransformowane w celu uzyskania lepszej jakości, nowoczesności czy lepszego zastosowania. Może polegać na liftingu logo, redesignie opakowań produktów, zmianie kolorystyki marki, redesignie logo, a niektóre marki decydują się nawet na pełny rebranding marki, które niejednokrotnie jest lepszym rozwiązaniem niż poprawianie elementów, które od początku źle się prezentowały. Korzyści, które wypływają z takiego działania są liczne, jednak tutaj przedstawimy te najważniejsze:

Firma staje się potencjalnym konkurentem

Jeżeli zadbamy o to, aby nasza marka przykuwała wzrok już na pierwszy rzut oka, automatycznie wyeliminujemy możliwość skorzystania przez klienta z oferty konkurencji, ponieważ osoba zainteresowana zostanie przy przeglądaniu naszej oferty. Oprawa wizualna naszych usług potrafi zdziałać o wiele więcej, niż może nam się wydawać, zwiększając tym konkurencyjność marki. 

Marka wzbudza większe zaufanie

Często bywają sytuacje, gdy szukający zleceniobiorcy przeglądając dostępne oferty trafiają na firmy, które mają ciekawe projekty, jednak ich przestarzała strona internetowa, logo bądź inne motywy graficzne prowadzą do zrezygnowania ze skorzystania z usług. Dlaczego? Ponieważ nieschludnie prowadzona strona czy kiepskiej jakości logo wzbudza wątpliwości, czy dana firma tak samo podchodzi do realizacji swoich usług. Rebranding pozwoli zwiększyć zaufanie klientów do marki, zapewniając, że firma podchodzi do realizacji usług tak samo, jak się prezentuje. 

Marka się wzmacnia na rynku 

Pokazanie, że firma się nie starzeje i niedługo nie zaginie w gąszczu nowszych, świeższych i bardziej nowoczesnych firm jest cennym ruchem. Marka powinna pokazać, że płynie z duchem czasu i nic jej nie zatrzyma – to ważna cecha każdej firmy, która chce stać się rozpoznawalna i nie pozwolić o sobie zapomnieć. Przeprowadzanie co jakiś czas rebrandingu czy liftingu konkretnych elementów sprawi, że wpłynie to na zapamiętywalność i jednoczesne wzmocnienie marki, ponieważ dotrzemy z nową odsłoną brandu do użytkowników, w których świadomości zaistniała poprzednia marka. 

Dotarcie do nowych klientów 

Dzięki rebrandingowi nie tylko dotrzemy do większej, świadomych osób, ale także damy sobie możliwość dotarcia do nowych grup docelowych. Unowocześnienie marki może otworzyć bramę na osoby młode, podążające za nowymi trendami, a także na inne środowiska, na których marce najbardziej zależy. Nowe cechy i sposób komunikacji Rebranding można zastosować również w momencie, jeżeli chcemy wprowadzić do naszej firmy nową, istotną cechę, o której chcemy poinformować odbiorców lub zmienić nasz sposób komunikacji. Niejedna firma zdecydowała się na taki ruch, zmieniając formę komunikacji na przykład poprzez aktywność na social mediach, co umożliwiło zbliżenie się do odbiorców i zyskania w ich oczach. 

Przeprowadzenie rebrandingu wcale nie musi być żmudnym, skomplikowanym i trudnym procesem, jednak warto się do niego przygotować. Jeżeli nie czujesz się na siłach do przeprowadzenia takich działać w swojej firmie, pamiętaj, że zawsze możesz odezwać się do specjalistów w tej dziedzinie, którzy z chęcią pomogą wnieść sporo pozytywnej świeżości do Twojej marki.

Komentarze(0)