Powody, dla których warto zainwestować w księgę znaku

02

06

2023

Księga znaku jest zbiorem pewnych zasad i reguł, które dotyczą naszego projektu logo. Osoba, która projektuje taki logotyp od razu musi wiedzieć, w jaki sposób znak ma być w przyszłości stosowany, dlatego najczęściej to projektant logo wykonuje dla niego księgę znaku, ponieważ to on odpowiedzialny jest za kreowanie marki. Nie jest to jednak zasada, czasami księgę znaku dorabia się do znaku, który już istnieje – warto wtedy skorzystać z pomocy specjalistów, którzy dopasują projekt do wielu możliwości zastosowania.

Twoje logo będzie prezentowane przejrzyście i schludnie

Przy identyfikowaniu reguł stosowania projektu logo ważne jest, aby wyszczególnić konkretne sytuacje, kiedy logo może by prezentowane, a kiedy stanowczo nie. Błędne stosowanie znaku doprowadzi do zaburzenia postrzegania marki, może być niewidoczne lub nie będzie możliwe skojarzenie projektu z marką. Projekt, który gubi się na danym nośniku, to projekt bezużyteczny – bo jak dobrze wiemy, logo jest wizytówką każdej firmy i ma na celu reprezentowanie marki, a także odpowiada za rozpoznawalność firmy.

Cechy logo

W księdze znaku musi się znajdować także dokładny opis cech projektu. Między innymi są to: wielkość projektu, warianty kolorystyczne, pole ochronne, rodzaj fontu, który został użyty przy jego projektowaniu, a także wiele innych. Dzięki określeniu jego cech, osoby upoważnione do rozpowszechniania wszelkich projektów będą dokładnie wiedziały, w jaki sposób umieszczać logo na różnych nośnikach, a także w razie potrzeby będą potrafiły odwzorować jego elementy.

Czego unikamy

Czasami najważniejszymi elementami księgi znaku jest to, czego powinniśmy zdecydowanie unikać przy projektowaniu. W takim projekcie powinny być dokładnie sprecyzowane elementy, które są zakazane i nie mogą występować w otoczeniu naszego logo, a są to między innymi za bardzo kontrastujące i gryzące się ze sobą kolory, zbyt chaotyczne tło, przekształcanie i modyfikowanie w jakikolwiek sposób logotypu. Powinny pojawić się także przykłady, aby przekaz był jasny i czytelny dla odbiorcy.

Księga znaku jest niezbędna dla każdego, kto ceni sobie wizualną stronę swojej marki, ma wobec niej poważne plany i stawia na budowanie rozpoznawalności marki, a także chce stworzyć spójność wizerunkową. Dzięki takiej instrukcji obsługi, nieważne jest jak wiele osób pracuje nad wizualnymi elementami marki – każdy z nich będzie wiedział doskonale w jaki sposób zachować się, pracując z logo firmy. Dbanie o wizerunek swojej firmy poprzez logo, pośrednio wpływa na budowanie zaufania klientów, a także jest kolejnym elementem, który wyróżnia na rynku działalności. No bo jaka firma jest lepsza, jeśli nie ta, której zależy na dobrej reprezentacji swojej marki? Jeżeli posiadasz już swój projekt logo, ale chciałbyś zaprojektować do niego indywidualną księgę znaku, nasz zespół chętnie w tym pomoże.

Komentarze(0)