Powody, dla których warto zainwestować w key visual

25

05

2023

Key visual to nic innego, jak graficzny i stylistyczny motyw przewodni przypisany do Twojej marki. Jest to również nazwane identyfikacją wizualną – czyli wszystkie elementy, które ujrzane przez klienta kojarzą się z daną firmą. Jest to pewnego rodzaju klucz, który sprawia, że marka jest spójna i szybciej zapada w pamięć odbiorcom, a także zwiększa rozpoznawalność marki. Jeżeli nie jesteś jednak pewny, czy warto w taki projekt inwestować i czy key visual naprawdę jest potrzebny, spieszymy z wytłumaczeniem.

Ujednolicenie projektów

Wbrew pozorom key visual nie jest potrzebny samej marce, ale osobom, które przygotowują dla niej między innymi materiały graficzne. Bez takiej instrukcji, projekty wykonywane przez różne osoby mogłyby bardzo się od siebie różnić, wprowadzając co rusz nowe elementy, co przeszkadzałoby w zapamiętaniu przed odbiorców marki. Dlatego też key visual powinien być prosty i przejrzysty, aby osoby z niego korzystające nie miały wątpliwości co do jego elementów, co prowadzi do budowania spójności wizerunkowej. Przekazanie swojego key visual do potencjalnego grafika ułatwi i przyspieszy mu pracę nad wszelkimi materiałami, ponieważ nie będzie musiał wymyślić stylistyki dla marki, a jedynie zastosuje się do ustalonych już reguł i zasad.

Kierowanie komunikacji

Poprzez stworzenie profesjonalnego key visual, możemy określić, do jakich odbiorców chcemy kierować reklamy naszej marki, a także, w jaki sposób chcemy się z nimi komunikować. Skuteczność komunikacji wizualnej jest szczególnie istotna, jeśli klienci często odwiedzają nasza stronę internetową czy social media i regularnie odbierają nasze komunikaty.

Nie bądź jak inni

Jeżeli twoja firma nie ma stworzonej własnej identyfikacji, nie będzie wyróżniać się niczym od konkurencji. Posty na social media będą podobne do tych, które klienci oglądają na co dzień w internecie, elementy graficzne zwykłe i oklepane. Jeżeli jednak pozwolimy, aby specjaliści dobrali nam charakterystyczny i indywidualny styl, zdecydowanie zapewni to wyróżnienie się na rynku.

Przyciągnij wzrok

Nietuzinkowe elementy i nietypowe rozwiązania przyciągają uwagę potencjalnych odbiorców, co z pewnością doprowadzi do efektywnej reklamy firmy. Jeżeli chcesz rozpocząć kampanię reklamową, postaw na kreatywność, a nie oklepane schematy. Ciężko jednak zastosować te elementy już na etapie projektowania reklamy, dlatego warto parę schematów i elementów przygotować zawczasu w key visual.

Stworzenie dobrego key visual nie jest jednak proste dla osoby, która nie jest doświadczona nad pracą przy takim projekcie. Warto zwrócić się do specjalistów, którzy pomogą dobrać wszelkie elementy do wizji firmy, a także ułatwią i przyspieszą kolejne etapy pracy.

Komentarze(0)