neonowy napis na ceglanej ścianie

Gdzie zaprojektować logo?

08

11

2022

Sukces firmy zależy od wielu czynników. Poza jakością oferowanych usług, niezwykle istotne jest zadbanie o jej wizerunek. Kluczowym elementem każdej pojawiającej się na rynku działalności jest właściwie dobrane logo. To właśnie ono będzie przykuwać wzrok klienta, dlatego powinno w jasny sposób reprezentować firmę. Gdzie zaprojektować logo?

Profesjonalne logo – z czego się składa?

Logo to symbol firmy, który powinien przedstawiać jej działalność w graficzny sposób. Najczęściej składa się z sygnetu oraz logotypu. Sygnet to nic innego, jak symbol graficzny reprezentujący firmę. Jest bardzo ważny – przekaz graficzny zwykle bardziej trafia do klientów, łatwiej go zapamiętać i skojarzyć z konkretną działalnością. Logotyp natomiast to po prostu atrakcyjny zapis nazwy firmy. Ważny jest dobór czcionki, koloru oraz wielkości liter. Zastosowana typografia musi być nie tylko oryginalna, lecz również dobrze przemyślana – forma musi korespondować z treścią, tworzyć spójną całość. Dodatkowo, w logo może pojawić się tagline – to cytat bądź motto, zwykle pisany mniejszą czcionką pod sygnetem i logotypem. Stanowi dopełnienie projektu i przekazuje wartości, jakimi kieruje się firma. Chwytliwy, zgrabny tagline to świetny sposób, aby lepiej zapaść w pamięć. 

Projekt logo – pierwsze wrażenie robi się tylko raz

Stworzenie profesjonalnego projektu logo nie jest proste. Z tego powodu, najlepiej zlecić to zadanie specjalizującej się w tym firmie. Co sprawia, że logo jest tak ważne? Przede wszystkim – to zwykle pierwsza rzecz, jaką widzą klienci. Na podstawie logo wyciągają oni wnioski o samej firmie. Ważny jest nie tylko dobór elementów identyfikujących działalność, ale też czcionka – np. złota będzie wskazywać luksusowy charakter oferowanych usług. W szacie graficznej mogą być zawarte informacje o tym, do jakiej grupy kierujemy naszą działalność, a także w czym się specjalizujemy. Dodatkowo – ładne, estetyczne logo może najzwyczajniej w świecie przyciągnąć do nas więcej klientów, wzbudzić ich zainteresowanie. 

Dobry projektant logo – jak go rozpoznać?

Projektowaniem logo zajmuje się obecnie wiele firm, dlatego warto wiedzieć, jak wybrać tę najlepszą. Dobrego projektanta poznamy już przeglądając jego stronę internetową. Schludna, estetyczna strona internetowa wskazuje na obeznanie z tematem. Przekazane w spójny sposób informacje, m. in. o cenach poszczególnych projektów, wzbudzają większe zaufanie. 

Istotną kwestią jest też portfolio firmy, zwykle umieszczane na stronie, a także przykładowe projekty. To one pozwalają na zapoznanie się z umiejętnościami grafika oraz ocenienie, czy jego styl nam odpowiada. Dodatkowo, warto zwrócić uwagę na logo zajmującej się projektowaniem firmy – jeśli jest ono ciekawe, wzbudza w nas emocje i pasuje do działalności, możemy mieć pewność, że dobrze zainwestujemy pieniądze. 

Gdzie zaprojektować logo?

Wykreowanie satysfakcjonującego logo składa się z szeregu czynności. Wymaga znajomości projektowania graficznego, ale też typografii oraz podstawowych zasad marketingu. Tylko zlecając to zadanie profesjonalistom możemy mieć pewność, że logo we właściwy sposób będzie reprezentować naszą firmę. Kompleksowy projekt, uwzględniający nie tylko warstwę estetyczną, lecz również reklamowy charakter logo, oferuje studio graficzne Uidea. Firma zaprojektuje odpowiednie logo zarówno dla wschodzących firm, jak i tych, które chcą odświeżyć wizerunek.

Ile kosztuje projekt logo?

Uidea ma w swojej ofercie trzy wersje cenowe projektu logo: 

  • Logo Standard – 1600 zł
  • Logo Standard Plus – 2200 zł
  • Logo Premium – 3500 zł

Cena logo jest uzależniona od ilości pracy, jaką graficy wkładają w projekt. Zdecydowanie należy uważać na firmy, które oferują bardzo niskie ceny. Zwykle są to projekty amatorskie, które nas nie usatysfakcjonują.

Tanie, amatorskie logo – dlaczego to się nie opłaca?

Niskiej jakości, pozbawiony interesujących rozwiązań projekt logo to przede wszystkim straty dla naszej działalności. Może się to negatywnie odbić na wizerunku firmy, już od początku narażając nas na problemy finansowe. Co więcej – ważne, aby firma nie ograniczała się do zaprojektowania tylko jednej, ostatecznej wersji projektu, a także była otwarta na wszelkie zmiany proponowane przez klienta. Usługa nanoszenia zmian i zaprojektowania więcej niż jednej wersji projektu będzie dodatkowo płatna, jednak zawsze warto zainwestować w rozwój firmy. Przykładowo, studio graficzne Uidea oferuje trzy pakiety. Logo Standard to trzy wersje logo oraz dwa etapy poprawek, natomiast Logo Premium – aż pięć wersji próbnych, a do tego dziesięć etapów poprawek. 

Komentarze(0)