SEO – czyli optymalizacja strony internetowej pod kątem wyszukiwarek internetowych, mająca na celu jak najlepsze wypozycjonowanie strony w popularnych wyszukiwarkach internetowych.
Optymalizacja SEO to temat niezwykle aktualny w dzisiejszych czasach. Znaczna część działań marketingowych, a także sprzedaży obecnie odbywa się w Internecie. Odpowiednie wypozycjonowanie strony to kwestia kluczowa w celu przyciągnięcia klientów. Z pozoru skomplikowany proces, tak naprawdę zamyka się w kilkudziesięciu logicznych, łatwych do wprowadzenia wytycznych, jeśli chodzi o zamieszczane treści, czy ich prezentację.
Audyt SEO – pierwszy krok w pozycjonowaniu
Pierwszym krokiem w optymalizacji SEO powinien być audyt SEO dający nam wytyczne, z czym nasza witryna ma problemy, co należy poprawić, co zmienić, i co wdrożyć od podstaw. Na skuteczne wypozycjonowanie strony wpływa wiele elementów i odpowiednie wytyczne, to właściwy punkt wyjściowy do dalszych działań.
Słowa kluczowe – SEO
Kolejnym ważnym krokiem jest dobranie odpowiednich słów kluczowych, czyli fraz które nasi potencjalni klienci będą wpisywać w oknie wyszukiwarki. W dużym uproszczeniu musimy zadać sobie pytanie „co wpisałby klient chcący znaleźć moją stronę internetową w wyszukiwarce”? W sieci bez problemu znajdziemy wytyczne jak odpowiednio dobrać kluczowe słowa, a także mnóstwo danych na ten temat, a także narzędzia służące do analizy słów kluczowych takie jak np. Google Keyword Planner. Odpowiednio dobrane słowo kluczowe powinno być jednocześnie często wpisywane w przeglądarce, a także na tyle specyficzne by łatwiej było znaleźć naszą stronę, a nie tę konkurencji. W przypadku niewielkiego biznesu, ciężko będzie się przebić przez wyniki dużych konkurentów, łatwiej będzie znaleźć własną niszę.
Niezwykle ważne jest by uniknąć tzw. kanibalizacji słów kluczowych – zawsze starajmy się optymalizować każdą podstronę pod daną frazę. Optymalizacja dwóch podstron pod to samo słowo kluczowe nie ma większego sensu – i tak wyświetli się ta lepiej zoptymalizowana. Jeśli więc mamy kilka podstron warto dobrać słowa kluczowe dla każdej z nich niezależnie.
Struktura strony internetowej – odpowiedni kod HTML ma znaczny wpływ na pozycjonowanie
Odpowiednia struktura strony internetowej to niezwykle ważna kwestia przy pozycjonowaniu. Pozycjonowanie witryny odbywa się głównie poprzez skanowanie strony przez boty, jeśli bot będzie w stanie z łatwością poruszać się po naszej witrynie, niewątpliwie pozytywnie wpłynie to na pozycjonowanie. Kluczowe kwestie to:
- Odpowiednie tagi HTML: stopka, nawigacja, nagłówek, czy treści powinny znajdować się w odpowiednich tagach HTML. Należy korzystać z odpowiednich tagów dla każdego typu treści na stronie. Wrzucenie każdego elementu strony w tag „<div>” z pewnością wpłynie negatywnie na pozycjonowanie
- Breadcrumbs: niewiele mówiąca polska nazwa „okruszki” to nic innego, jak linki do poszczególnych podstron przez które przechodził użytkownik by trafić na tę właściwą przykładowo sklep -> kategoria -> podkategoria -> produkt
- Struktura treści, i nagłówków: Dobrze napisany tekst powinien mieć odpowiednią ilość nagłówków, nagłówki powinny mieć odpowiednie stopnie, punktowanie warto dodać jako listę, a najważniejsze słowa w tekście pogrubić
- Meta title i meta description – krótkie treści które użytkownik widzi w wyszukiwarce internetowej – powinny być jak najbardziej zwięzłe i w miarę możliwości zawierać słowa kluczowe
- Dane kontaktowe – warto by numer telefonu, i kontaktowy e-mail były odpowiednio podlinkowane, tak by po kliknięciu wywoływały połączenie/stworzenie wiadomości e-mail
Przygotowanie grafik pod SEO
Kolejny ważny element to grafiki na naszej stronie. Ważne jest by rozmiary grafik nie były zbyt duże, spowalniając wczytywanie strony, a także były możliwie jak najbardziej atrakcyjne. Ważne przy tym jest by stosować odpowiednie nazwy plików, a także uzupełnić atrybuty alt dla obrazków – tekst zastępczy który widzi użytkownik gdy grafika nie chce się wczytać(bez niego obrazki są niewidoczne dla botów).
Linkowanie wewnętrze i zewnętrzne pod SEO
W pozycjonowaniu pomoże bez wątpienia odpowiednie linkowanie, zarówno to na naszej stronie, jak i linki prowadzące do naszej strony z obcych witryn.
Optymalizacja treści na stronie – pozycjonowanie
Nie mniej ważną kwestią jest odpowiednie zarządzanie zawartością strony. Usunięcie nieistniejących stron, czy kategorii prowadzących do nich linków, czy podstron. Warto by każdy dodany na stronie, czy blogu wpis miał dodaną odpowiednią kategorię, a jego zawartość była zgodna z zasadami SEO.
Regularnie dodawane wysokiej jakości treści pomagają w pozycjonowaniu
Regularne dodawanie wartościowych, unikalnych treści również będzie miało wpływ na pozycjonowanie. Ważne by treści były unikatowe, ciekawe, i dobrze sformatowane, a także dodawane na stronę w miarę regularnie, i w podobnych odstępach czasu.
Komentarze(0)